16.8.11

13 magnifika album

(klicka på bilden för att komma till albumet)
 1. utan tvekan det mest spelade albumet genom tiderna. kan också bero på att de är mina gudar.
 2. crystal castles kan man inte riktigt förklara varför dem är så bra.
 3. junip är fantastiska på så många sätt + att de ska till popaganda!!!
 4. detta album lyssnar jag på oavsett humör. en fantastisk man!
 5. så fort eyes be closed eller soft kommer på så transporteras jag bort från mitt tonårsrum till en annan värld.
 6. detektivbyrån får mig att vara amelie poulain cyklandes genom staden.
7. toro y moi spelades flitigt i mina öron under skolstarten förra året.
 8. miami horror har utan tvekan det finaste skivomslaget. musiken är lika fin!
 9. älskade el perro del mar!!! hennes stämma får en att glömma alla hemskheter runtomkring en.
 10. kents bästa skiva. hösten 2008 var denna en tröstande hand.
 11. anna ternheim kan man inte heller riktigt förklara varför hon är så underbar. 
kanske för att hon får en varm inombords.
12. peter bjorn and john, inget mer behöver sägas.
13. den här skivan tar mig tillbaka till safarin i sydafrika 2009. VACKERT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar